این برنامه می تواند الگوی خوبی برای دیگر مساجد باشد

به گزارش کازرون نما، المپیاد علمی ورزشی چلچراغ برای دانش آموزان ابتدایی تا دبیرستان با همت کانون فرهنگی هنری اشراق و دفتر امام جمعه کازورن شب گذشته با حضور مسوولین، نوجوانان و خانواده های آنان ضمن برگزاری مراسم گروه بندی تیم ها در مسجد جمعه کازرون آغاز به کار کرد.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون، المپیاد علمی ورزشی چلچراغ برای دانش آموزان ابتدایی تا دبیرستان با همت کانون فرهنگی هنری اشراق  و دفتر امام جمعه کازورن شب گذشته با حضور مسوولین، نوجوانان و خانواده های آنان ضمن برگزاری مراسم گروه بندی تیم ها در مسجد جمعه کازرون آغاز به کار کرد.

 

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون با مهم دانستن بسته بندی مناسب مطالب در جلب توجه مخاطب اذعان داشت: همانطور که ظاهر مناسب و جذاب کالا در ترغیب مشتری جهت انتخاب آن محصول موثر است، ما نیز باید اصول و فروع دین، دستورات دینی و واجباتی را که داریم در بسته بندی های زیبا به نوجوانان و جوانان عرضه بداریم تا آنها برای شرکت در اینگونه برنامه ها رغبت داشته باشند. لذا در این برنامه ها حتما باید فعالیت های ورزشی، علمی، مسابقات و اردوهای جذاب وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به نقش خانواده ها در تربیت فرزندان بیان داشت: برای مراقبت فرزندان در مقابل خطرات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه، خود خانواده ها بویژه مادران با توجه به بیشتر بودن بعد تربیتی و انس و نزدیکی بیشتر بچه با مادر، از این ارتباط عاطفی استفاده بکنند چرا که خطر واقعا جدی است. به طور مثال بعضی خانواده‌ِ دانشجویان مخالفت و حساسیتی نسبت به نوع ارتباط و رفتار فرزند خود با جنس مخالف ندارند که این نشان می دهد بعضی مواقع ایراد از خانواده ها است و فرزندانشان را رها می کنند. البته شما که اینجا آمده اید نشانه این است که فرزندانتان را رها نکرده و نسبت به تربیت دینی آنان حساس هستید.

 

حجت الاسلام خرسند با اشاره به اینکه دین می تواند سپری برای محافظت فرزندان از انحرفات و خطرات باشد گفت: تنها چیزی هم که می تواند انسان را از خطرات حفظ کند، دین اوست. بنابراین توقع هست که خانواده در فعالیت های مذهبی همکاری کرده و دلسوز فرزندان باشند و فضای خانه هم با فضای دینی مسجد مطابقت داشته باشد. خانواده ای که خودش ماهواره در خانه وارد می کنند و در مقابل چشم فرزند فیلمهای نامناسب نگاه می کنند، چه تضمینی هست که در آینده این بچه مشکلی پیدا نکرده و خطری او را تهدید نکند.

 

وی افزود: متاسفانه برخی از ما خیلی سکولار شده ایم، در صورتی که در خود کشورهای اروپایی هم که مهد آزادی و ارتباطات جنسی هستند و محدودیتی ندارند اینطور نیست. می بینید که امروز دغدغه های آنها همین بحث فضای مجازی و شبکه های تلویرزیونی است که خانواده ها کنترل می کنند. در حالی که ما کشوری اسلامی و انقلابی هستیم. برخی هایمان فضا را به قدری آزاد گذاشته و فکر هم نمی کنیم چه خطراتی در آینده ممکن است بچه های ما را تهدید میکند. بنزین را کنار کبریت می گذاریم و بعدا اگر انفجاری شد، متعجب می شویم.

 

امام جمعه کازرون با اشاره به سنت‌های دینی و ملی به عنوان راه درمان آسیب‌ها تصریح کرد: باید نسبت به تربیت دینی فرزندانمان بیشتر مراقبت کنیم. امروز آمار آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، بی توجهی به اندیشه های دینی، اعتیاد بیشتر شده است و راه درمانش هم اینست که به سنت های دینی و ملی مان بپردازیم. هم دینمان و هم آداب گذشته ایرانی می توانند برایمان الگو باشند. بنابراین تقاضای من اینست که خانواده ها با این برنامه همکاری کنند که الگوی خوبی برای دیگر مساجد می تواند باشد.

 

 

 

وی با تقدیر از افرادی که باعث صورت گرفتن فعالیتهای مسجد جمعه شده اند ابراز داشت: قبلا که اینجا می آمدیم، تنها هر ماه رمضان جلسه قرائت قرآن وجود داشت و سپس فعالیت های مسجد تعطیل می شد که با عهده داری مدیریت آن توسط طلابی جوان، تبدیل به یکی از مساجد فعال کازرون شده است. این نشان می دهد انسان اگر بخواهد کار کند، میشود محدودیت ها را رفع کرد. پس نباید ناامید بوده و امیدوار به فضل الهی باشیم.

 

حجت الاسلام خرسند ضمن تشکر از دست اندرکاران این برنامه و خانواده های دانش آموزان گفت: دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند. بنا به گفته مقام معظم رهبری ما به آینده کشور امیدواریم. هرچند که دشمن در حال پمپاژ ناامیدی است. البته برخی مشکلات اقتصادی و سوءمدیریت ها باعث می شود تا دشمن از این طریق ناامیدی را در جامعه تزریق کند. چرا که اگر جامعه ای ناامید شد به راحتی در برابر دشمن تسلیم می شود. این در صورتی است که همانطور که در دفاع مقدس نشان دادیم، امیدواری و قدرت ایمان می تواند کمک کند تا بر دشمن غلبه کنیم.

۹۷/۰۳/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی